VARGA SZIDÓNIA

 

 

A festőnő 1965-ben született. Rajzolni, majd komolyabban festeni 1989-ben kezdett. Témája akkor a virágcsendéletek voltak. Első csoportos kiállítása 1996-ban volt, melyet Budapesten rendeztek. Szidónia imádja a szép virágokat, leginkább virágképeit, kompozícióit ismeri a közönség.

 Saját kertjéből szedett virágokból gyakran alkot szebbnél- szebb képeket. Alföldi festő révén kedvelt témái a mezei virágok, napraforgó.

 2002 óta felidézi gyermekkorát, visszaemlékezéseit is megörökíti figurális témájú képein,- anya gyermekével-testvérek- játszadozó gyerekek.

Romantikus témájú képein hosszú hajjal, kalapban, hosszú ruhában háttal ábrázol női alakokat, ettől képei sejtelmesebbek, légiesek lesznek, és az érdeklődőt szabadabb gondolatokhoz viszi.

 2004-ben úgymond „modern csendéleteket” is festett, melyek a mai virágkötészet motívumait hordozzák, nagy sikert aratott új témájával, stílusával.

 Egyik kiállításán a művészettörténész így ír: „sok helyen találkoztam finom-művű fehérbe áramló csendéleteivel. Kicsit csodálkoztam a gyors kibontakozáson, figyelve munkáit, eszembe jutott régi rögeszmém, hogy a képzőművészet női foglalatosság.

Szidónia egyrészt aprólékosabb, másrészt elnagyoltabb, a közelebbi arcokat, virágokat legszívesebben mikroszkóp alá tenném.

A több gyermekes családanya gyötrelmek nélkül találhatott rá gyönyörű témájára, az anyaságra, gyermekre.

Képeiről szinte áramlanak a szebbnél szebb világvidámító virtusok, virágvívmányok.

 A festőnő nem csak megnézi, látja a virágszirmokat. Holtterei alapjait, jellegzetes, leleményes, méltóságosan visszafogott, fénylő szürkéit már messziről meg lehet ismerni. Hiszen a csendélet sikere fele-fele részben a háttér megmunkálásain múlik. Anyagismeretét tükrözi képeinek sikere. Csendéletei tökéletesen harmonikusak, sajátosan sejtelmesek.”

 Képei rendszeresen megjelennek hazai nagyvárosok kiállításain.

 Külföldi kiállítása: Hollandia, Olaszország, valamint ausztriai, német, szlovén magángyűjtemények.

 

 

Szidonia Varga was born in 1965. She began to draw and paint seriously in 1989. Her  theme was the flower still lifes. Her first group exhibition was held in Budapest in 1996.

 Since 2002, the paintress is immortalizing  her childhood in figural themed paintings - Mother and Child, children playing.

 In 2004 she painted  so-called "modern still life"  with flower motifs that carry today  a new topic of great success.

At one of her exhibition an art historian writes:

 „The painter does not just look, she  sees  the flower petals.The  basics of her  dead spaces, distinctive, inventive, the  shiny gray it can be recognized from a distance. After all the success of still-life  depends in part the half-and-half on working of the background. The material knowledge reflects the  success of her paintings. Her still lifes are perfectly harmonious, uniquely mysterious. "

 Her paintings regularly appear in major domestic cities exhibitions.

 Foreign exhibitions: The Netherlands, Italy and Austria, German, Slovenian private collections